От 1 юли минималната пенсия ще се увеличи до 180 лева, а от 1 октомври – до 200 лева, реши на второ четене бюджетната комисия в парламента. Утре текстовете ще бъдат обсъдени и в пленарната зала, за да може промените в Закона за държавното обществено осигуряване да влязат в сила от началото на следващия месец. Общо 802 хил. пенсии ще бъдат увеличени, защото са свързани с минималната пенсия, обяви социалният министър Бисер Петков.
Министър Петков уточни, че в тези 800 000 са не само минималните пенсии за осигурителен стаж и възраст, а свързаните с тях минимални размери на пенсиите за инвалидност, които са обвързани с размера на минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст. Всички нормални пенсии под 180 лв. ще бъдат приравнени към тази сума от 1 юли и на 200 лв. от 1 октомври.
Традиционно НОИ започва изплащането от 7 юли, така че ще има достатъчно време да осъвремени партидите на пенсионерите. Двукратното увеличение на минималната пенсия ще струва на хазната близо 100 млн. лв., а парите ще дойдат от изпълнението на приходите на НОИ.
Всички останали пенсии ще бъдат увеличени с 2.4% от 1 юли еднократно.




Be the first to comment on "Минималната пенсия става 180 лв. от 1 юли"