Най-ниската основна заплата в администрацията става 380 лева. Досега беше 360 лв., припомня offnews.bg. Постановлението за изменение на Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация беше обнародвано днес.
То влиза в сила със задна дата от 1 януари 2015 г. Максималният размер на основна заплата в администрация, за ръководните нива, остава 4000 лева. Толкова е примерно максимумът на основната заплата за главен секретар на МС.
Отделно работещите в администрацията получават и допълнително възнаграждение за нощен и извънреден труд, за работа през официалните празници, за времето на разположение извън офиса, както и за постигнати резултати.
За всеки отработен час или част от час между 22 и 6 ч. сутринта се доплащат по 0.25 лв., за извънреден труд надбавката е 50 до 100% за отработеното време в зависимост дали извънредния труд е бил през работни или почивни дни. За работа на празник се плаща двойна ставка, а за работа извън офиса и извън работното време се доплаща минимум 0.10 лв. на час.
Добавката за постигнати резултати се определя на база индивидуална оценка и се плаща четири пъти годишно – през април, юли, октомври и януари (за предходната година). За една година човек може да получи до 80% от годишната си основна заплата.
Заплатите на работещите в Изпълнителна агенция „Одит на средствата от Европейския съюз“ може да са до 20% по-високи от максималния размер на основната заплата за съответното ниво и степен на служителите в администрацията.
Повече получават и работещите по програми на ЕС, по швейцарската програма, програмите „Учене през целия живот“, „Младежи в действие“, „Еразъм +“, финансовия механизъм на ЕИП и Норвежкия финансов механизъм.



Be the first to comment on "Вдигнаха с 20 лв. заплатите в държавната администрация"